Academic speaking and writing webinar

Résumé de la formation

This webinar is open to all PhD candidates interested in upgrading their academic speaking and writing skills.

It aims to help participants to learn how to write an abstract and a research paper and to present their current PhD project.

• Parfaire sa connaissance des techniques de rédaction d’abstract et d’article scientifique
  • Consolider par la pratique les savoir-faire permettant d’améliorer la précision, la fluidité et la qualité de la langue anglaise dans le respect des normes de communications académiques (écrites et orales)
  • Approfondir sa connaissance des techniques de communication orale en anglais  (compte-rendu d’activités, présentation de travaux lors de séminaires, colloques, conférences)

Activities include:

• Basic methodology: process writing, passive vs active voice, the end-focus technique
• Discussing the do’s and dont’s of writing an abstract and a research paper
• Streamlining the paper writing process
• Preparing a 3/5/10 Minute Thesis (MT) presentation

Formateurs et formatrices

Philippe Bardy

• Email (contact pédagogique) : phbardy@gmail.com

Dates prévisionnelles :